środa, 28 maja 2014

Szafing czyli wymiana ubrań, zabawek i wszystkiego, czemu można nadać drugie życie :)


Dzisiaj w Miejskim Domu Kultury zorganizowałyśmy spotkanie na temat ekologicznego i ekonomicznego rodzicielstwa, czyli wymiany ubrań, zabawek, przedmiotów, którym ktoś inny może dać drugie życie.

Każda mama przyniosła po kilka siatek ubrań i zabawek. Dzieci cieszyły się, że mogły biegać  pomiędzy rozłożonymi ubraniami. Pomagały także w wyborze ubranek. Czasami kiedy mama nie była przekonana – decydowały czy podoba im się taka bluzeczka czy nie. W końcu to dzieci będą nosić ubranka, a nie mama i to im powinny się podobać.
Było dużo śmiechu, gwar był jak na jakimś bazarze. Dzieci się przebierały, mamy mierzyły ubrania.

Takie spotkanie to super sprawa, dzięki temu pozbyłam się wielkiej paki ubrań, która zalegała w mojej szafie już od kilku lat. Tłumaczyłam sobie, że jeszcze mi się one przydadzą, a wyrzucić było szkoda. Takim oto sposobem magazynuje się niepotrzebnie ubrania, o których przeważnie się zapomina bo kupuje się coraz to nowe ubrania. I tak szafa się zapełnia.
Część rzeczy oddałam, niektóre sprzedałam za niewielkie pieniądze. Dzięki temu mogłam kupić od innej mamusi zabawki. Dostałam także ubranka, niektóre za duże, ale na pewno się przydadzą. Dzieci szybko rosną.

Mamy wychodziły z uśmiechem na ustach i jeszcze z większymi torbami niż przyszły.

Na pewno jeszcze takie spotkania będziemy organizować, ponieważ jest to rewelacyjny pomysł. 

W sumie zostało kilka toreb z rzeczami - zawieziemy je jak zawsze po takich akcjach, do Ośrodka Pomocy Społecznej lub do Kościoła. Może jeszcze komuś posłużą :)

przygotowała: Ela Makowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz